Haber

Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattının açılışı 29 Ocak’ta yapılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın son bağlantısı olan Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla 29 Ocak Pazartesi günü hizmete açacaklarını belirtti.

Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, İstanbul Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nda yürütülen çalışmaların tamamlandığını belirtti.

Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattının 9’uncu ve son istasyonunun Kağıthane-Gayrettepe güzergahı olduğunu belirten Uraloğlu, “29 Ocak Pazartesi günü Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımıyla hattımızı İstanbullu vatandaşlarımızın hizmetine açacağız. Recep Tayyip Erdoğan, Gayrettepe-Kağıthane Metro Sınırının 3,5 kilometre uzunluğundaki bölümü “Gayrettepe-Kağıthane etabında tamamlanan çalışmalarla sınır uzunluğumuz 37,5 kilometreye çıkıyor.” ifadesini kullandı.

Uraloğlu, tamamlanan projeyle birlikte seyahat sürelerinin Gayrettepe-İstanbul Havalimanı için 30 dakika, Göktürk-Mahmutbey için 38 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı için 45 dakika, Taksim-İstanbul Havalimanı için 41 dakika, Taksim-Göktürk için 26 dakika ve 4. Levent-İstanbul. Havaalanına 35 dakika süreceğini belirtti.

Hizmete girecek Gayrettepe İstasyonu’nun 72 metre derinliğiyle hattın en derin istasyonu olacağını belirten Uraloğlu, “Bu istasyonun inşaatı için 66 bin 577 metreküp beton üretimini tamamladık. 22 bin 824 metrekare kapalı alan inşa ettik.32 adet yürüyen merdiven ve 8 adet asansör planladık.Projemiz, vatandaşlarımıza sağladığı hızlı ve konforlu ulaşım imkanının yanı sıra, sahip olduğu özelliklerle de İstanbul’a ikonik mekanlar kazandırıyor. Bu istasyonun hizmete girmesiyle havalimanı metro sınırımız metrobüs ve M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu ile entegre olacak, sınırın erişilebilirlik fonksiyonu gelişecek, aynı zamanda Beşiktaş’ta Şişli ve Kağıthane de entegre olacak. ve Eyüp ilçeleri metroyla birbirine bağlanacak.” dedi.

“Projede eş zamanlı 10 tünel açma makinesi kullanıldı”

Hattın “en iyilerin” ve “ilklerin” projesi olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Öncelikle 37,5 kilometreyle tek parça ihale edilen en uzun metro oldu. Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 tünel açma makinesi aynı anda kullanıldı. Çok başarılı kazı çalışmalarında gösterilen özen, bunu mümkün kıldı.” Bu kalibredeki makineler arasında dünya standartlarında kazı hızlarına ulaşmak.Günde 64,5 metre, haftada 333 metre ve ayda 1233 metre tünel açma makinesi ilerlemeleriyle kazı rekorları kırdık.Yüzde 120 kilometre hız ile Türkiye’nin en hızlı metro araçları Yine ilk kez Bakanlığımızca yerli ve milli kaynaklarla desteklenen bir projeyle, “TÜBİTAK’ın ASELSAN iş birliğiyle geliştirdiği sinyalizasyon sistemini bu metro hattında kullandık.”

Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun 34 kilometre uzunluğundaki “Kağıthane-İstanbul Havalimanı” bölümünü bir yıl önce hizmete açtıklarını hatırlatan Uraloğlu, geçen yıl 8 istasyonda 112 seferle hizmet vererek 5,15 milyon yolcu taşındığına öfkeyle dikkat çekti. bir gün.

aydintepeajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu